انشا درباره فصل زمستان

انشا درباره فصل زمستان با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های دبستان یا ابتدایی و متوسطه یا راهنمایی و دبیرستان

در این مطلب چند انشا در مورد فصل زمستان با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های دبستان (یا ابتدایی) و متوسطه (راهنمایی و دبیرستان) آماده کرده‌ایم. امیدواریم این مطلب در ارائه ایده های مناسب نگارش به شما کمک کند.

انشا درباره زمستان برای پایه های ابتدایی

مقدمه

فصل زمستان سردترین فصل سال و یکی از زیباترین فصل های سال است. این فصل چهارمین و آخرین فصل از سال است.

بدنه انشا در مورد زمستان را توصیف کنید

فصل زمستان از ماه دی شروع می‌شود و مثل فصل‌های دیگر سال سه ماه دارد. پس از ماه دی، ماه بهمن و ماه اسفند می‌آیند که همه در فصل زمستان هستند. این فصل تا آخر ماه اسفند ادامه دارد.

فصل زمستان، فصل چهارم سال است و پس از فصل پاییز می‌آید. در زمستان، هوا سرد می‌شود و گاهی هم باران و برف می‌بارد. در بعضی شهرها گاهی اوقات برف زمین و قله های کوه ها را می‌پوشاند و همه جا را سفید می‌کند. من خیلی دوست دارم روی برف ها قدم بزنم و با آن‌ها آدم برفی بسازم یا بازی کنم.

سیب، نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین، به و خرمالو از جمله میوه‌های فصل زمستان هستند که من آن‌ها را بسیار دوست دارم. این میوه ها برای حفظ سلامت و جلوگیری از سرماخوردگی در زمستان مفید هستند.

در زمستان، به خاطر هوای سرد لباس های گرم می‌پوشیم و سعی می‌کنیم کمتر در هوای سرد بیرون بمانیم یا بیرون از ساختمان بازی کنیم.

بعد از زمستان، سال نو و فصل بهار می‌آید. به همین خاطر در پایان ماه اسفند همه به دلیل نزدیک شدن عید سرشان شلوغ می‌شود. خرید لباس نو، خرید وسایل سفره هفت سین و آماده شدن برای عید و مسافرت های آن از جمله کارهایی هستند که در این ماه انجام می‌شود. ما در ماه اسفند خانه تکانی هم انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تمام خانه و وسایلش را برای شروع سال جدید تمیز کنیم. مدرسه ها هم معمولا چند روز قبل از پایان فصل زمستان برای شروع سال جدید تعطیل می‌شوند.

نتیجه گیری

فصل زمستان یکی از سردترین و زیباترین فصل های سال است. فصلی که سال جدید و تعطیلات عید، پس از آن می‌آید. من زمستان را به خاطر برف و باران و میوه های مفید و خوشمزه‌اش بسیار دوست دارم.

انشا در مورد فصل زمستان – مناسب برای پایه های متوسطه

مقدمه

زمستان یکی از فصل‌های زیبا و جذاب سال است. در فصل زمستان به مرور روزها بلندتر و شب‌ها کوتاه‌تر می‌شوند. معمولا هوا در زمستان سردتر از سایر فصل هاست.

بدنه انشا درباره زمستان

جزئیات فصل زمستان

فصل زمستان شامل سه ماه دی، بهمن و اسفند است. این فصل چهارمین فصل سال است و بعد از فصل پاییز قرار می‌گیرد. زمستان آخرین فصل سال محسوب می‌شود و به همین دلیل مژده بخش فرارسیدن سال جدید، عید نوروز و فصل بهار است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های زمستان، بارش باران و برف است. در این فصل گاهی آنقدر برف می‌بارد که زمین سپیدپوش می‌شود. ساختن آدم برفی، اسکی و برف بازی از جمله تفریح های جالب این فصل هستند که با بارش برف امکان‌پذیر می‌شوند.

فصل زمستان سردترین فصل سال هم هست. در این فصل معمولا لباس های گرم مثل کاپشن، کلاه، هدبند و شال گردن می‌پوشیم تا از سرمای هوا در امان بمانیم و بیمار نشویم.

میوه های زمستان

در این فصل، میوه‌های خوشمزه ای مانند سیب، نارنگی، به و پرتقال فراوان هستند. این محصولات علاوه بر خوش طعم بودن، خواص مفید فراوانی هم دارند. برای مثال، نارنگی و پرتقال حاوی ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

خانه تکانی و آماده شدن برای سال نو

آخرین ماه زمستان یعنی اسفند روزهای ویژه و خاصی دارد. در اسفند همه مردم ایران برای سال جدید و ایام عید نوروز آماده می‌شوند. خرید لباس های نو یکی از کارهای مهمی است که در این ماه انجام می‌شود. در روزهای آخر اسفند بازارها هم شلوغ می‌شوند.

خرید لوازم سفره هفت سین و آماده‌سازی خانه برای سال نو از اهمیت ویژه ای در پایان فصل زمستان برخوردار است. در ماه اسفند اغلب خانواده ها با کمک فرزندان مشغول خانه تکانی می‌شوند. تمیز کردن شیشه ها و دیوارهای خانه، گردگیری، شستن فرش ها و پرده ها و جارو کردن خانه از جمله کارهای خانه تکانی است.

نتیجه گیری

فصل زمستان یکی از زیباترین و سردترین فصل های سال است که با شادی ها، میوه ها و بازی های خاص خودش همراه است. فصلی که با خود مژده سال نو و فرارسیدن ایام نوروز و بهار را به ارمغان می‌آورد. فصلی که نه تنها باید مراقب خودمان باشیم بلکه به فکر شادی و گرمای خانه های فقرا و تهیدستان هم باشیم.


توجه: انشاهای منتشر شده در سایت قصه دون (از جمله انشا در مورد فصل زمستان)، صرفا برای ارائه ایده انشانویسی و بهبود نوشتار است. ما به هیچ وجه کپی‌برداری و استفاده مستقیم از انشا و محتوای این مطالب برای تکالیف درسی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

در پایان خوشحال می‌شویم نظر، پیشنهاد، پرسش یا انتقاد خود در مورد این مطلب را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *