انشا در مورد حیاط مدرسه

انشا در مورد حیاط مدرسه برای پایه های دبستان یا ابتدایی و متوسطه یا راهنمایی و دبیرستان

در این مطلب چند انشا در مورد حیاط مدرسه با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های دبستان (یا ابتدایی) و متوسطه (راهنمایی و دبیرستان) آماده کرده‌ایم. امیدواریم این مطلب در ارائه ایده های مناسب نگارش به شما کمک کند.

انشا درباره حیاط مدرسه برای پایه های دبستان یا ابتدایی

مقدمه

حیاط مدرسه یکی از جاهای زیبا و مهم مدرسه است. ما هر روز قبل از شروع کلاس ها و هنگام زنگ تفریح به حیاط مدرسه می‌رویم و در آن خوش می‌گذرانیم.

بدنه انشا در مورد حیاط مدرسه

من حیاط مدرسه را خیلی دوست دارم. حیاط مدرسه ما بزرگ و پر از درخت های سبز و گل های زیبا و خوشبوست. من دوست دارم زیر سایه درخت ها در حیاط مدرسه بنشینم و از زیبایی آن‌ها و بوی خوش گل ها لذت ببرم.

ما هر روز صبح در حیاط مدرسه صف می‌گیریم و پس از خواندن قرآن و شنیدن مطالب آقای مدیر یا آقای ناظم با نظم و انضباط به کلاس های خود می‌رویم.

وقتی زنگ تفریح می‌خورد من و دوستانم با خوشحالی به حیاط مدرسه می‌رویم. ما در حیاط مدرسه معمولا بازی می‌کنیم. بازی هایی مثل ادابازی (پانتومیم)، اسم و فامیل، نقطه بازی، لی لی، گل یا پوچ و سنگ کاغذ قیچی از بازی هایی هستند که می‌توانیم در حیاط مدرسه انجام دهیم. در زنگ های ورزش هم داخل حیاط مدرسه فوتبال یا بسکتبال بازی می‌کنیم.

حیاط مدرسه ما جایی است که بعد از کلاس می‌توانیم خستگی مان را در کنیم، با دوستان مان حرف بزنیم، بازی کنیم و خودمان را برای کلاس بعدی آماده کنیم. بعضی وقت ها در حیاط مدرسه درس ساعت بعد را مرور می‌کنیم. بعضی وقت ها هم هنگام زنگ تفریح در حیاط مدرسه میوه و خوراکی هایی که با خود به مدرسه آورده‌ایم را می‌خوریم تا برای کلاس نیروی کافی داشته باشیم.

کنار حیاط، خانه بابای مدرسه هم هست. بابای مدرسه مرد مهربانی است که هوای ما را دارد و بسیار هم خوش اخلاق است.

نتیجه گیری

حیاط مدرسه یکی از جاهای مهم و زیبای مدرسه است. جایی که در آن بازی و تفریح می‌کنیم، خوراکی می‌خوریم و درس های مان را مرور می‌کنیم. من حیاط مدرسه را خیلی دوست دارم و از بازی در آن لذت می‌برم.

انشا درباره حیاط مدرسه برای پایه های متوسطه

مقدمه

حیاط مدرسه یکی از مکان های مهم در مدرسه است. جایی که دانش آموزان می‌توانند در آن برای شروع کلاس ها آماده شوند، استراحت کنند، با یکدیگر بازی کنند، درس های خود را مرور کنند و با دوستان و هم‌سالان خود گفتگو کنند.

جزئیات حیاط مدرسه و کاربردهای آن

معمولا هر روز قبل از شروع کلاس ها صبحگاه در حیاط مدرسه برگزار می‌شود. قرائت قرآن و سخنرانی مسئولان مدرسه از مهم‌ترین بخش‌های مراسم صبحگاه است. پس از برگزاری صبحگاه، دانش آموزان برای رفتن به کلاس و شروع یادگیری مطالب درسی آماده می‌شوند.

بعد از پایان هر کلاس، دانش آموزان در زنگ های تفریح برای استراحتی کوتاه و هواخوری به حیاط مدرسه می‌روند. یکی از کارهای مورد علاقه ما دانش آموزان بازی در حیاط مدرسه هنگام زنگ های تفریح است. پانتومیم یکی از بازی های جذاب برای مدت کوتاه زنگ تفریح است که بدون سر و صدا و ایجاد مزاحمت قابل انجام است.

در کنار حیاط مدرسه، زمین بازی فوتبال و بسکتبال یا والیبال هم وجود دارد که معمولا در زنگ های ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرویس بهداشتی هم یکی دیگر از قسمت های مهم حیاط مدرسه است که معمولا دانش آموزان در زنگ های تفریح به آنجا مراجعه می‌کنند.

حیاط مدرسه ما درخت های کوچک و بزرگ فراوانی دارد. در روزهای گرم، سایه درختان سرسبز یکی از محل های مورد علاقه دانش آموزان در حیاط است.

بوفه مدرسه و خانه بابای مدرسه هم کنار حیاط قرار دارند. معمولا دانش آموزان از بوفه مدرسه در زنگ های تفریح خوراکی های مفید و مناسبی خریداری می‌کنند که انرژی آن‌ها را برای شروع کلاس بعدی تأمین می‌کند.

گاهی اوقات در حیاط مدرسه امتحان هم برگزار می‌شود. فضای بزرگ حیاط مدرسه محل مناسبی برای برگزاری امتحان چند کلاس به طور همزمان است.

نتیجه گیری

حیاط مدرسه یکی از بهترین مکان های مدرسه است. جایی که نه تنها برای تفریح و سرگرمی مفید است بلکه با افزایش روحیه دانش آموزان و تجدید قوا و رفع خستگی آن‌ها نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان ایفا می‌کند.


توجه: انشاهای منتشر شده در سایت قصه دون (از جمله انشا در مورد حیاط مدرسه)، صرفا برای ارائه ایده انشانویسی و بهبود نوشتار است. ما به هیچ وجه کپی‌برداری و استفاده مستقیم از انشا و محتوای این مطالب برای تکالیف درسی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *